Општинско такмичење из математике 2018. године за ученике ОШ

Општинско такмичење за основце одржано је у суботу 24. фебруара.

Задаци за 5-8 разред са решењима.

За 3-4 биће објављено накнадно!

161 thoughts on “Општинско такмичење из математике 2018. године за ученике ОШ

    1. ,,takmicenje iz matematike,,za osnovce je iz godine u godinu sve veca bruka… zadaci su nerazumljivi a resenja izdeljena na bezbroj poena-sa ciljem da se znanje ucenika obezvredi a oni javno ponize.
      3. zadatak za VI razrede opst.takmicenja nije razumelo-znalo resiti 99% ucenika u Srbiji ! Onih 1% , kao i svake godine ima resenja-a korumpcije nema ???!

      1. Moje dete je resilo taj zadatak. Nismo imali resenje! Ostao je puna dva sata zbog tog zadatka… Bio je tezak, pogubio se resavajuci, ni sam nije bio siguran da je dobro uradio.
        Smatram da nije trebalo dati takav zadatak.

      2. Gospodine Momo optuzujete bez trunke argumentacije. Takmicenja nisu pismeni zadaci nego testovi na kojima ima i laksih i tezih zadataka na osnovu kojih se ucesnici rangiraju.

    1. Vi ste zrtva sopstvenog mentaliteta ! Pogledajte rezultate na svim dostupnim site-ovima ! Naravno, snalazi se kako ko zna i ume…kako ocena nije merilo znanja, tako ni plasman na takmicenjima…

      1. Ali onda ne treba da pise najmanji moguci broj, jer ako je niz u pitanju resenje je najmanji a ne najmanji moguci

  1. На Општинском такмичењу на Чукарици ученици су своју шифру писали на папиру на којем су решавали задатке. Није било додатне коверте за шифру и име и презиме ученика. Све школе су пар дана пре такмичења добиле шифре за сваког ученика, значи са њима се располагало“ пар дана унапред. Прегледачи нису наставници са неке друге општине, већ наставници који су запослени у тим школама. Сматрам да на овај начин организовано такмичење није у потпуности регуларно. У овој земљи је све могуће, много пута већ доказано

      1. U tekstu pise najmanji moguci i najveci moguci. Zadatak je pogresno formulisan. Isto kao i drugi. Uzastopni brojevi u matematici su dva prirodna broja izmedju kojih se ne moze umetnuti prirodan broj. Brojevi 9,6 i 2 nisu uzastopni. Druga prica bi bila da je pisalo susedni. Oba zadatka su pogresno formulisana

  2. Na ovom sajtu imamo rezultate za skoro sve opstine u Beogradu, fale jos opstine:
    Mladenovac
    Obrenovac
    Grocka
    Barajevo
    Sopot
    Surcin
    Ako neko ima linkove za rezultate sa navedenih opstina, može ih postaviti. Hvala.

  3. Prolaz gradsko BGD
    4. razred sa 85 i više poena
    5. razred sa 60 i više poena
    6. razred sa 60 i više poena
    7. razred sa 60 i više poena
    8. razred sa 60 i više poena

    1. Upravo su izasle:
      IV разред 60 (шездесет) и више бодова
      V разред 40 (четрдесет) и више бодова
      VI разред 45 (четрдесет пет) и више бодова
      VII разред 40 (четрдесет) и више бодова
      VIII разред 45 (четрдесет пет) и више бодова

    1. Prethodne 4 godine su granice I nagrade za sremski okrug bile diktirane od strane Drustva nastavnika matematike Novi Sad, ne verujem da su ove godine nesto promenili. Moje dete je do prosle god. Pripadalo sremskom okrugu pa zato znam.

  4. Ovo piše na OŠ,,J.Miodragović,,—-da li je to tačno?
    Детаљи
    Датум креирања петак, 02 март 2018 21:17
    Odlukom Gradskog aktiva nastavnika matematike i Podružnice DMS-Beograd na okružno takmičenje iz matematike za učenike osnovnih škola plasirali su se:
    svi učenici IV razreda sa 85 bodova i više i
    svi učenici V, VI, VII, VIII razreda sa 60 bodova i više.

    Okružno takmičenje će se održati 25.03.2018. u OŠ“Đorđe Krstić“ u Žarkovu

      1. Kako mislis poslednje? Ucestvuju u 4.i na okruznom. Ne brigam, ok je da postoje razlike po gradovima ali tolike…

    1. Tužno je. Nepravedno. Dete koje je uradilo više od 4 zadatka na opštinskom, i koje je po njihovoj klasifikaciji osvojilo 2. mesto na tom opštinskom, ne prolazi dalje… Kakvu poruku to šalje deci koja se trude i rade? Možda je vreme da se tu nešto menja, da mi roditelji malo dignemo glas, da ne dozvolimo više ovakvu negativnu selekciju… Ljudi, 45>84???!!!

      1. E pa o tome o ja pricam. Sledece godine to isto dete nece zeleti da se takmici jer se sad oseca ponizeno. Sramota velika. Ali u Srbiji je sve tako

      2. Ja sam iste veceri 24.2. komentarisao zadatke za 6.razred.(3.zadatak).,nekoliko puta slao mail-ove u DMS- bez odgovora ! Deca u 6. raz. imaju 80% gradiva iz geometrije, a na opstinskom takm. samo 1. zadatak kog nije resilo 98% ucenika u Srbiji. Njihovo cutanje( u dms) je pokazatelj da svi oni ucestvuju u projektu unistavanja skolstva u Srbiji.
        Razumem Vasu ogorcenost. Nasa deca treba da rade i uce za sebe a ne za skolu ili drzavu,OVDE SU UVEK VLADALI LOSI DJACI-JER SU ODLICNI OTISLI U BOLJE ZEMLJE….

  5. Problem je sto je 1/3 Srbije Beograd, a Beograd nece da pravi 3-4 okruzna takmicenja, podelivsi grad na nekoliko zona, nego godinama udaraju glavom u zid i drze samo jedno takmicenje.

    Pored Beograda koji je 1/3 Srbije postoji jos 25 okruznih takmicenja koja su sva zajedno 2/3 Srbije!

    Dakle, nisu problem Valjevo gde je granica u 4.r. 45 bodova, ili Nis gde je 55 ili Subotica sa slicnim brojem bodova.
    Problem je Beograd koji broj takmicara koji su 1/3 Srbije, a to je za okruzno mnogo vise nego onih oko 200 koje oni pozovu.

      1. Ako bi se isšo sa 70 bodova, onda bi na takmicenju bilo 600 četvrtaka i 300 svih ostalih. Nisu iste težine bili zadaci, pa ne možemo govoriti o istom pragu za prolaz.

      2. Kao sto sam naziv kaze, okrizno takmicenje…dakle prolaze deca najbolja iz okruga.. za svaki okrug je taj broj drugaciji i to je normalno. Tako je dete sa 45 u Valjevu najbolje, ali zato dete u Beogradu sa 84 je daleko od najboljih. Kada bude granica za drzavno, onda ce biti ista za sve okruge, sto je normalno i tada dete sa 45 bodova iz ma kog okruga bude nece biti učesnik, pa ce kao i svake godine na drzavnom biti u najvećem procentu prisutna deca iz Beograda. Jedina greška u prici oko okruznog jeste broj ucesnika koji svakako ne moze biti isti u svakom okrugu , ali je totalna glupost da zavisi od kapacoteta škole domaćina. Malo sam pratio 8. razred zbog mog deteta pa vidim da je granica vislja za bar 5 bodova od onog sto sam ocekivao.. te ako je tacno da ih je prosle godine bilo 148 kako gore neko rece, bas me zanima koliko ce ih ove godine biti sa 60+. Jos je veca glupost izjednačavanje lista matematičkih i ostalih skola… ako su fizicari to razdvojili, ne vidim zašto ne bi i matematičari.. pa i srednje skole su razdvojene. Mislim da je to bitno zbog stimulansa dece, jer su ovako šanse dece van matematickih priblizno nikakve da dosegnu drzavno. Prosle godine je iz Bgda otislo ako se dobro secam 33 ili cak vise iz matematicke a samo 9 ili 10 iz svih ostalih skola Beogradskog okruga (7. razred) . Broj casova je razlicit, gradivo je razlicito, pripreme su drugacije. Ne pisem zbog svog deteta, on je bio u tih 10 zato i znam sve te podatke, a ove godine je 8. razred te vec sledece izlazi iz ovog sistema talmicenja ( osnovnih skola) vec zato sto vidim na fizici gde ih ima mnogo vise , koliko se ta deca raduju i koliko im to znaci. Pa zasto ne dozvoliti toj vrednoj deci da i iz matematike imaju priliku da se raduju u istom ili slicnom broju. Zbog birokratije ili necijih tvrdih mozgova , ili nečije zelje da ipak gimnazija mora da ostane neprikosnovena. ..sta god da je bez veze je, i da neko ima malo mozga od ovih gore sto sede , to bi promenili. Ali najlakse je nista ne menjati zar ne. Kad vec pisem ovoliko… kako je moguce da u doba 21. veka i popularizacije informatike, uvodjenja kao obaveznog predmeta ministarstvo dozvoljava da skole ne isticu rezultate na svojim sajtovima. Ja dan danas ne znam koje je mesto moje dete na takmicenju i to bas iz informatike. Jedino sam video da je pozvan na okruzno u racunarsku gimnaziju…nigde broj bodova, nigde mesto…nista, ništa.. strava i uzas.

      3. Grešite @Tata… ako gledamo prema broju stanovnika/dece na nekoj opštini opet je i više nego nepravedno. Na ukupan broj dece u Beogradu moralo bi mnogo više da ih ide dalje. A granica za republičko nije ista za sve okruge.

  6. U kojoj skoli je vase dete bilo na takmicenju iz informatike? Mom detetu su u Djuri Danicicu odmah nakon odbrane pred komisojom rekli broj bodova. Nastavnik u skoli je ponovio bodove i rekao koje je mesto.

    1. Kao sto sam naziv kaze, okrizno takmicenje…dakle prolaze deca najbolja iz okruga.. za svaki okrug je taj broj drugaciji i to je normalno. Tako je dete sa 45 u Valjevu najbolje, ali zato dete u Beogradu sa 84 je daleko od najboljih. Kada bude granica za drzavno, onda ce biti ista za sve okruge, sto je normalno i tada dete sa 45 bodova iz ma kog okruga bude nece biti učesnik, pa ce kao i svake godine na drzavnom biti u najvećem procentu prisutna deca iz Beograda. Jedina greška u prici oko okruznog jeste broj ucesnika koji svakako ne moze biti isti u svakom okrugu , ali je totalna glupost da zavisi od kapacoteta škole domaćina. Malo sam pratio 8. razred zbog mog deteta pa vidim da je granica vislja za bar 5 bodova od onog sto sam ocekivao.. te ako je tacno da ih je prosle godine bilo 148 kako gore neko rece, bas me zanima koliko ce ih ove godine biti sa 60+. Jos je veca glupost izjednačavanje lista matematičkih i ostalih skola… ako su fizicari to razdvojili, ne vidim zašto ne bi i matematičari.. pa i srednje skole su razdvojene. Mislim da je to bitno zbog stimulansa dece, jer su ovako šanse dece van matematickih priblizno nikakve da dosegnu drzavno. Prosle godine je iz Bgda otislo ako se dobro secam 33 ili cak vise iz matematicke a samo 9 ili 10 iz svih ostalih skola Beogradskog okruga (7. razred) . Broj casova je razlicit, gradivo je razlicito, pripreme su drugacije. Ne pisem zbog svog deteta, on je bio u tih 10 zato i znam sve te podatke, a ove godine je 8. razred te vec sledece izlazi iz ovog sistema talmicenja ( osnovnih skola) vec zato sto vidim na fizici gde ih ima mnogo vise , koliko se ta deca raduju i koliko im to znaci. Pa zasto ne dozvoliti toj vrednoj deci da i iz matematike imaju priliku da se raduju u istom ili slicnom broju. Zbog birokratije ili necijih tvrdih mozgova , ili nečije zelje da ipak gimnazija mora da ostane neprikosnovena. ..sta god da je bez veze je, i da neko ima malo mozga od ovih gore sto sede , to bi promenili. Ali najlakse je nista ne menjati zar ne. Kad vec pisem ovoliko… kako je moguce da u doba 21. veka i popularizacije informatike, uvodjenja kao obaveznog predmeta ministarstvo dozvoljava da skole ne isticu rezultate na svojim sajtovima. Ja dan danas ne znam koje je mesto moje dete na takmicenju i to bas iz informatike. Jedino sam video da je pozvan na okruzno u racunarsku gimnaziju…nigde broj bodova, nigde mesto…nista, ništa.. strava i uzas.
      Dete bilo na Zvezdari… recen broj bodova i to je sve… nista mesto, nista granica.. do dan danas.. nema traga da je takmičenje uopste održano, a kamo li javnih rezultata. Sramota za svako takmicenje, a narocito za informatiku .

      1. Deca su jako osetljiva na nepravdu. Šta se ovakvim sistemom poručuje našoj deci? Trpi dok moraš, i gledaj da odeš što pre tamo gde će se tvoj rad i trud ceniti? A to, nažalost, nije u ovoj zemlji.

  7. Jedna konstatacija za decu iz Matematičke gimnazije. Šta mislite, da su ta deca pala sa Marsa? I ta deca su bila prva iz matematike i fizike i u istim školama koje Vi pominjete-bila najbolja .Tako da to, što su prešli u MG je samo preraspodela- nikakva šteta za ostale. Naime i da su ostali u starim školama-opet bi bili prvi i oduzeli nekom mesta, kako Vi to pišete. Ona su potekla iz istih škola iz Beograda.I I nemaju oni toliko različite prepreme kao što vlada ubedjenje, bar za 7 razred.. Govorim iz prve ruke, prilično razočarana, bar za sada.Pripreme su bile minimalne. Postoji razlika u kvalitetu predavanja, jer, naime nemaju učenike sa trojkama, dvojkama….Ali da je to nešto specijalno, grdno se varate. Ništa, za dete koje želi da nauči i radi u svojoj kući. Tako je i moje dete do sada radilo, pa je uvek imao odlične rezultate.Prešavši u MG, ja sam mislila, da je bolja organizovanost, da je mnogo više dodatnih nastava od početka godine. Ali to je bila zabluda. Školstvo propada podjednako na svim nivoima.

      1. Poštovana Slobodanka,
        Ovo što ste naveli naprosto nije tačno. Meni je sada već drugo dete u školi i samo iz matematike ima tri različita profesora koji joj drže dodatnu, kao da su olimpijski sportisti. 🙂
        Potpuno ste u pravu da se školstvo ne samo kod nas, nego i u svetu, sistematiski uništava, ali bar u MG postoji brdo ljudi koji se trude da taj proces uspore koliko god mogu. Moram priznati da bih kao roditelj više voleo da malo više žive, a malo manje vežbaju matematiku, ali to su izabrali, pa nek delju.
        Sportski pozdrav!

    1. Cini mi se da ste me pogresno shvatili… sve pohvale za decu iz Matematicke i sl.. Ja svoje dete nisam upisao upravo iz razloga sto nisam zeleo da ga sa 12g gurnem u takvu konkurenciju, iako je osvajac medalja na drzavnom takmicenju i u 6. i u 7. razredu. Ne protiv koga nemam nista, narocito ne protiv dece koja uce i rade. Samo kazem da dopustiti malo veci broj dece na drzavnom…i primeniti sistem iz fizike, nikome ne moze da skodi…naprotiv , samo dobro da donese. Na kraju, na tom drzavnom opet pobedjuju ona najbolja deca, a tobsu vecinom iz Matematicke , i tako naravno i treba da bude… samo malo mesta za jos po nekog u tom glavom takmicenju, to je ono sto sam hteo da kazem. Pozz

      1. Lara… niste u pravu, granica za drzavno takmicenje je ista za sve okruge. Jedino se ustupi par mesta najboljoj deci sa Kosova. Postoji razlika u fizici, ali ne izmedju okruga vec izmedju “ obicnih “ skola i gimnazija.

  8. Da li neko zna gde mogu da vidim nagrade na opštinskom takmičenju na opštini Novi Beograd? Na sajtu škole Borislav Pekić su najavili da će objaviti 5. 3. , ali još uvek nema ništa.

  9. Možda je rano pisati o republičkom takmičenju koje će se održati u Beogradu 21.4. ali bi trebalo reći da se tog dana održava maraton i da je deo ulica oko Comtrade-a zatvoren za saobraćaj.

  10. Poštovani DMS, molim Vas za informaciju o okružnom takmičenju koje se održava u Žarkovu, Kada će izaći spiskovi pozvanih i rasporedi takmičara po učionicama i naravno, gde će to biti objavljeno?
    Unapred zahvalni učenici Beograda.

  11. Da li postoji mogucnost da dete iz Beograda radi test za gradsko takmičenje u Kruševcu, jer bi tog vikenda( 24.i 25.3.) trebao da bude tamo, učestvuje na finalnim utakmicama Kupa Srbije u vaterpolu? Hvala

      1. Cemu ovakav komentar? Sta biste vi radili da se vasem detetu poklope takmicenja, a ono zeli da ucesyvuje na oba? Ne biste pokusali da mu pomognete? Inace, moguce je raditi trst u drugom okrugu.

  12. Ne razumem razloge za ovakav komentar. Valjda se svi kao roditelji borimo da nam dete učestvuje gde god zeli, a ocigledno i da je u tome dobro. Verujem da je nemoguce da dete iz Beograda radi test u Krusevcu, ali mi je komentar sa bazenom bezobrazan

    1. Moguce je raditi test u drugom gradu. Deca koja npr. borave u Petnici, rade u Valjevu bez obzira iz kog su grada. Na DMS stranici na FB se javio clan komisije iz Krusevca i rekao gospodji da dete moze da radi tamo ako zeli. Nije neuobicajeno uopste… Ovaj gornji komentar je krajnje neumesan.

    1. Čekamo preliminarne rezultate. Ja lično mislim, kao i neko od prethodnika da je neophodno proširiti kvote za prolaz na državno takmičenje kako bi se što veći broj dece ohrabrio da vežba. Drugo što treba promeniti je da broj poena u svim regionima treba biti isti za sve, jer su zadaci isti za sve.
      Generalno zadaci za VI nisu isuviše teški, prvi iz ML. Najteži mi se čini 4., prosto treba uočiti za koje trouglove treba dokazti podudarnost.

      1. Ja jos nisam videla nase zadatke (4.razred) a dete je uciteljici reklo da je bilo i lako i tesko

  13. Da li možemo da razmenimo iskustva sa opštinskog takmičenja iz matematike 2019. Da li imate neke rezultate i procene za prolaz na gradsko takmičenje u Beogradu?

  14. Kada se obrade sve žalbe tada će se znati. Ali moram priznati da je veoma neobično da na Novom Beogradu nema nijedno dete sa 100 poena u 5.razredu. Greška komisije koja je pregledala zadatke ili koja je sastavljala zadatke?!

    1. За четврти разред 65 поена, и више;
      За пети разред 50 поена, и више;
      За шести разред 45 поена, и више;
      За седми разред 45 поена, и више;
      За осми разред 45 поена, и више.

Оставите одговор на Osmakinja Одустани од одговора