Окружно такмичење из математике 2018 за ученике основних школа

mathematics

Окружно такмичење из математике ученика основних школа одржано је у недељу 25. марта 2018.

Задатке и решења можете видети на следећим линковима:

274 thoughts on “Окружно такмичење из математике 2018 за ученике основних школа

  1. U 5.zadatku za četvrtake se nigde ne spominje da se opise kako se doslo do rezultata. A to zapravo nosi najvise poena, sto je totalno nerealno bas zato sto su to 4-taci. Moje dete je naslo sva 3 resenja ali se pokolebalo i 8 precrtalo. Taj zadatak mu je bodovan sa 0 bodova

    1. Mojoj ćerki je treći bodovan sa 4 jer nije navela ostala rešenja, koja se inače ne traže u zadatku, ali u ključu su data. Za peti zadatak im je dežurna rekla da lupaju brojeve ako ne znaju kao da je to namerno radila jer su tu bili negativni bodovi. A papir za vežbanje nisu davali već su im rekli da izvade papire od kuće iz torbe što je totalno protivzakonito. Ozbiljno razmišljam da ih prijavim. Inače mesto dešavanja je Ruma

      1. Pa to je ono o cemu sam pricala i na opstinskom. Umesto da ih motivisu oni ih sasecaju. U petom je trebalo da stoji: „i objasni postupak kako si do njih dosao“ jer zapravo to i nosi najvise bodova. Drugo, negativni bodovi su sa netacan broj, moje dete nije lupalo brojeve vec je jedan tacan precrtalo. Za sta onda negativni? Ne razumem

    2. Podrazumeva se da je potrebno navesti sva rešenja i pristojna obrazloženja za svaki zadatak. Takođe, u jedno od osnovnih pravila spada i da treba da se ponesu papiri od kuće za svaki slučaj, ali to se sve stiče iskustvom i verujem da će narednih godina biti i bolji rezultati.

    3. Jel vidite na kraju listica sa zadacima da eksplicitno pise “Resenje svakog zadatka kratko i jasno obrazloziti”?
      Naravno da se pod tim smatra da se obrazlozi kako ste dosli do resenja zadatka.

      1. Vidim. I ja sam isla na to isto takmicenje kroz celo skolovanje, ali ovo dozivela nisam. Normalno da moras imati kratko objasnjenje ili postupak ali nije normalno da to kratko objasnjenje nosi 3 puta vise bodova od resenja zadatka. I naravno da je dete imalo neki postupak, ali kod njih se ne trazi postupak vec esej. Ako pogledate zadatak i kljuc, sve ce Vam biti jasno

      2. Razumem ja vas. Ali razmislite ovako. Neki ucenik je mogao samo da lupi i napise da je odgovor(proizvod u ovom slucaju), na primer, broj 4 (Naravno male su verovatnoce da pretpostavi da je proizvod 2015 brojeva tako mali broj ako nije razumeo sustinu zadatka, ali teorijski je moguce). Drugo slazete se da je mnogo potpunije resenje koje pored konacnog ima i postupak i da deca koja da napisu treba da dobiju veci broj poena. Ne govorim da ga Vase dete nije imalo, to ne mogu ni da znam, pricam samo u globalu. Jedne godine je na opstinskom takmicenju za sedmi razred trazena konstrukcija kvadrata cini mi se. Sama konstrukcija je nosila 5 poena dok je analiza konstrukcije, ili ti ideja nosila 15 poena iako je trazena konstruckija kvadrata. Medjutim, glavni deo zadatka je bio smislili nacin kako ce se konstruisati taj kvadrat, sama konstrukcija je bila laka. Kapiram da i Vi sve sami razumete, samo eto zeleo sam da skrenem paznju da Vase dete ne bi napravilo slican prestup, iako sam uveren da je znalo zadatak. Izvinjavam se na poduzem komentaru.

    1. Gospoda iz Beigrada ne moze da izbaci rezultate ni 10h posle završetka takmičenja… pa ce da kazu kako oni imaju najvise ucesnika, sta naravno nema nikakve veze jer imaju i najvise pregledaca… strašno.. prestonica, za primer drugima , a jos matematičari pa lepe rezultate na vrata.

    1. Jedino u ovom okrugu je granica za nagradu 70 poena u 4.razredu! A jako mali broj dece je nagradjen.
      Skoro svuda je granica 60 poena.
      Zaista sramno. Zar ne postoji neka konsultacija medju komisijama?
      U susednom Pozarevcu je granica 60.

  2. Okruzi koji nedostaju su :
    Sremski ( Stara Pazova)
    Pomoravski ( Paracin, Cuprija)
    Borski (Bor, Negotin,, Majdanpek)
    Raski ( Kraljevo)
    Toplicki ( Prokuplje, Kursumlija)
    Pcinjski ( Vranje)
    Zapadno backi ( Sombor, Apatin)

    Ako ima nekog sa ovih teritorija neka se postavi rezultate

  3. Imam jedno pitanje za nasatvnike i djake. Da li su vase skole dobile Matematicki list 52/4 iz koga je bio prvi zadatak za sesti razred?
    Ja sam profesor matematike u penziji i baka jednog sestaka koji taj zadatak nije uradio, a vidim iz rezultata da vecina dece jeste, pa me zanima da li vam je bio dostupan taj broj pre takmicenja jer ga moj unuk u svojoj skoli (Beograd) nije dobio.
    A veoma je neposteno dati zadatak koji je deo dece imao prilike da vidi, a deo nije.
    I zna li neko kome bih mogla, ukoliko je deo vas imao pristup tom broju, da uputim ovo kao zvanicnu primedbu?
    Hvala

    1. Treba uložiti primedbu. Godinama uzimamo Matematički listić i moje dete provežba sve zadatke za svoj razred. Taj listić nije stigao do naše škole, na tom zadatku ima 0 poena, a da ga je uradila sigurno bi išla na Republičko takmičenje. Zaista VELIKI propust, i treba reagovati.

    2. Nadam se da će neko iz Društva matematičara reagovati na odgovarajući način. Inače će ovo biti neregularno takmičenje, na kome je neko dobio 20 poena više, jer je znao unapred zadatak. Naravno, treba pohvaliti one koji su uradili zadatak, a da do njih nije došao listić.

      1. Ni moje dete nije dobilo poslednji broj matematickog lista,tako da to dovodi u pitanje regularnost takmucena.

      2. Mi i ne kupujemo taj matematicki list, pa svake godine dete osvoji neko od prva tri mesta i stigne najdalje na takmicenjima za svoj uzrast. Ove godine prosao na republicko.
        Ako je samo jedan zadatak iz lista i nije uradjen, sta je sa preostalih 80 poena? Gde su oni nestali? 4 uradjena zadatka su dovoljna za prolaz na republicko.

      3. Cestitke za prolaz vasem detetu. Ali promasili ste poentu price. I od preostalih 80 poena, moj unuk konkretno ima 65, dakle nisu nestala preostala 4 zadatka, ali ovo je masovno takmicenje za koje se zna da jedan zadatak dolazi iz Matematickog lista, i ovakvo ponasanje DMS-a nije u redu. Ovo pisem i kao prosvetni radnik, i kao majka dvoje takmicara, i kao ponosna baka novih (uspesnih) takmicara.

      4. Bako niste vi mene razumeli. Da je problem kod vaseg unuka bio samo zadatak iz matematickog lista, isao bi dalje i ne biste sada pricali da je takmicenje neregularno jer niste dobili poslednji broj matematickog lista. Kazem da je zadatke moguce uraditi i brz prethodnog vezbanja iz listica ako se potrudi. Mnogo je dece koja ne kupuju to, pa urade zadatak. Ne mozete sve zadatke provezbati. Vise srece vasem unuku sledece godine.

      5. Drago mi je sto vase dete ima uspeha, ali posavetovao bih da prvo procitate postove na koje ostavljate komentare.
        Funkcionalno citanje je problem za neku drugu temu, ali hajde da objasnimo onima koji nisu razumeli poentu.
        Nepravedno je da se na jednom ovako velikom takmicenju dogodi organizatoru propust da jedan broj ucesnika ima priliku da vidi zadatak unapred i to iz zuzetno specificne oblasti, dok je velikom broju dece to bilo uskraceno.
        Na to jos dodajte i kolika je u prednosti u ustedi vremena i onda je jasno da je DMS napravio ogroman propust.
        I molim vas, komentari tipa „ja, ja, onda ja i jos malo ja“ ne doprinose interesu dece u ovoj situaciji.

      6. Gospodjo Ena, potpuno ste promasili temu…Svaka cast Vasem detetu, ali razmislite o sledecoj situaciji. Dva deteta imaju jednak broj poena na 4 zadatka koja nisu iz Matematickog lista. Jedno od dece je dobilo Matematicki list i to mu je olaksalo da uradi prvi zadatak i tako prodje dalje. Drugo nije dobilo list, nije se snaslo sa zadatkom koji prvi put vidi i ne prolazi dalje, a realno je zna isto kao i prvo dete…Fer ili ne?
        Dakle, razmislite malo dalje od svoje situacije, pa komentarisite.

      7. Pre dve godine, kada je Društvo biologa Srbije imalo propust u organizaciji opštinskog takmičenja, na sledeći nivo, tj. okružno takmičenje bila su pozvana sva deca koja su učestvovala na opštinskom, da ne bi neko dete bilo oštećeno. Takmičenje je bilo organizovano u istim školama u kojima je bilo i opštinsko. Da li će DMS da se oglasi po ovom pitanju? Neprihvatljivo je da se ovakav propust toleriše. Razlika od 20 poena odlučuje ko ide, a ko ne ide dalje.

      8. Najbolje bi bilo da vam iz DMSa bar dan ranije dostave svih pet zadataka sa takmicenja da ih deca provezbaju, ubodu 100tku i svi srecni i zadovoljni.
        I da ponovim pitanje, kako VELIKI broj dece koja ne kupuju list urade zadatke? Propust u distribuciji mozda postoji, ali zasto nisu uradili tacno preostala 4 zadatka? Nisu prosli jer nisu znali, a ne zato sto je zakasnila dojava od DMSa. Bilo bi fenomenalno da sva deca znaju unapred koji ce zadaci biti, ali takmicenje ne bi imslo smisla.

      9. Upravo ste i vi potvrdili da ovo nije ravnopravna borba. Neka deca su znala unapred zadatak, a ostala ne.

      10. Pa ja sve vreme to pricam, ali vi se zalite sto vase dete nije znalo zadatak, a ja se ne zalim sto moje (a i mnogi drugi) nisu znali, a uradili su.
        Da je vase dete znalo zadatak unapred i tacno uradilo, cutali biste.
        U tom slucaju, sva ostala deca koja nisu znala unapred, a uradila, bi trebalo da dobiju po 40 bodova za taj zadatak jer su pokazala vise znanja.
        Zasto da oni budu osteceni? Njih treba posebno nagraditi.
        Vi ste u startu pogresno pretpostavili da sva deca koja prodju dobro na takmicenjima, kupuju list. To nije tacno. Ovo je TAKMICENJE U ZNANJU, a ne u tome ko je uspeo da dobije matematicki list, a ko nije.

    1. Ukoliko niko od djaka sestog i osmog razreda nije video taj Matematicki list onda su ipak svi bili u istom polozaju. Svakako cestitke svoj deci koja su taj zadatak uradila, i onima koji su ga videli pre takmicenja i onima koji nisu. Ali velika je nepravilnost ako sva deca nisu bila u situaciji da unapred vide taj zadatak, a neka deca jesu. I moj unuk ce verovatno biti na granici za prolaz dalje zbog tog zadatka. A sva deca koja su se spremala redovno rade Matematicke listove i davati zadatak iz broja koji deci nije dostupan stvarno nije u redu. Poslacu primedbu na mejl DMS-a, ali bih vas molila za informaciju da li je uopste nekom bio dostupan poslednji broj Matematickog lista.

      1. U nasoj skoli, u Beogradu, nije bio dostavljen, ali par ucenika koji ga sami porucuju su ga dobili u petak 23.03.

    2. Takmicenje u Ćupriji (pomoravski okrug) je bilo kriminalno organizovano, bez grejanja i posluzenja za djake. Pregled zadataka je prosao ok i preliminarni rezultati su bili vec oko 14h. Onda je nastao haos oko zalbi koji obicno potenciraju Jagodinci i delom Paracinci, godinama, dodavanje nepostojecih bodova, stimovanje, ja tebi, ti meni, zvanje uprave itd, haos na 5 stepeni u skoli, satima. Do pola 6 se cekalo na konacne rezultate i na kraju je ljudima receno da ce konacne rezultate poslati skolama na email. Recimo, realno, 7. razred: 70,60,50,50…poena, a komisiji za zalbe neka sluzi na cast sto je broj poena promenjen i kako. Ucenik koji se zali provede POLA SATA u ucionici za zalbe! (onaj kome povecaju broj poena). Onaj kome ne povecaju provede u toj ucionici pola minuta.

      1. Sto se tice ovih zalbi to je ozbiljan propust i mislim da biste trebali sa tim da upoznate DMS i republicku komisiju.

  4. Meni je teško da objasnim detetu koje se takmičilo za 4. razred zašto se u trećem zadatku odgovor koji su tražili boduje sa jednim poenom, a crtež sa tri pravougaonika od koja su dva netačna boduje sa deset poena.

    1. Pa to sam ja gore pisala za 5.zadatak.nigde se ne trazi objasnjenje a to je boduje sa 14 poena. Svaki tacan odgovor sa po 2(sto se glavno trazilo, van svake pameti). On ima tacno uradjen zadatak(ali po svom a ne njihovom postupku) i tacna resenja, na kraju 8 precrtao. Bodova 0. Pita me zasto? Ne znam. Cak ni ta 4 jadna boda za 2 tacna resenja nije dobio. Sablon im je ekstra. Bruka!

      1. Za sad je 96 dece sa rezultatom 55 i vise bodova. Nedostaju jos Borski, Sremski, Raski, Pcinjski i Zapadnobacki okrug.

  5. П Р А В И Л Н И К
    о такмичењима ученика основних и средњих школа из математике
    у организацији Министарства просвете Републике Србије
    и Друштва математичара Србије
    Члан 32
    На Државном такмичењу за ученике основних школа учествује око 300 најуспешнијих ученика VI, VII и VIII разреда основних школа (око 100 ученика по сваком разреду).
    PONAVLJAM- PRVIH 100 UCENIKA iz cele Srbije !!! primer ako u celoj Srbiji ima 100 ucenika sa 100 bodova oni idu na Republicko, ostali nista !!! Tako je za 6. razred , 7 i 8 razred. Zao mi je mnoge dece, ali tkav je Pravilnik !!!

      1. Moze ako 99.ti ima 96 bodova , a onda 11 po 95 bodova….
        2017 je bilo VI raz. 76 bodova 104 ucenika
        VII raz. 64 boda 104 ucenika
        VIII raz. 70 bodova 109 ucenika …. Ima nade !???

  6. Po pravilniku oko polovine ucesnika se nagradjuje ( oko 5%- 1.mesto; 10%- 2.mesto; 15%- 3.mesto; 20%- pohvala )Juzno Banstski okrug od 17 ucenika, nagradjenih sest. I to. . . 95- 1.mesto; 85- 2.mesto; 76- 3.mesto; 58- pohvala; 43-pohvala; 41 -pohvala.Zatim slede bez priznanja 36,26,24,20 i manje. . . Imajuci u vidu druge rang -liste i procenat nagradjeni. . .JAKO NEPRAVEDNO!!!

  7. Takmicenje u Pomoravskom okrugu se odrzalo u OS „13.oktobar“ u Cupriji.Uzas!!! Deca su radili testove u ucuionicama u kojima nije bilo vise od 10 stepeni.Sramota.Pitam tog direktora koliko je stepeni bilo u njegovoj kancelariji? Gde je Skolska Uprava da vidi kome je poverila takmicenje? Komisija za zalbe je radila jako lose i neprofesionalno,pa bih ovim putem zamolio DMS odnosno republicku komisiju da uradi reviziju svih testova od 6. do 8 . razreda iz Pomoravskog okruga i da oni kao najvisi organ u ovom takmicenju donesu svoju konacnu odluku i na taj nacin odrede ko ide dalje,a ko ne!

    1. Strasno!!! Moja deca se vec godinama takmice iz mnogih predmeta, ovako nesto nisu dozivela do sada ni na jednom nivo takmicenja. U toj ledenoj skoli je 120 ucenika sedelo i radilo zadatke u jaknama, a onda su cekali rezultate i zalbe satima bez mogucnosti da se bilo gde ugreju. O tome da im nisu dali ni po parce hleba ne zelim ni da govorim. Komisija koja je pregledala zadatke je bila korektna, za razliku od zalbene komisije koja je bila katastrofa. Deca koja su dobila dodatne poene su iz iste skole kao i profesorka koja im je bila u zalbenoj komisiji i bila su u prostoriji za zalbe po 40 minuta i svi prisutni su bili ubedjeni da im je dozvoljeno da dopisu jos po nesto da bi dobili te dodatne poene, a sva ostala deca su izbacena posle 3 minuta sa recenicom “Zalba vam je neosnovana”, tako da osnova za dalje zalbe najverovatnije i nema jer je to vec sve skockano da izgleda ok.

  8. Zamolio bi nekog profesora matematike ili roditelja koji imaju iskustva da podeli strategiju spremanja za državno takmičenje. Koje zadatke spremati, iz kojih zbirki. Svaki komentar ili stav je dobro došao.

      1. Ti mislis da ce biti 60 ili vise a onda ce proci oko 90 ucenika ako bude 60, stvarno dobro brojis, ko da imas giros umesto mozga

  9. DMS podruznica Beograd je hit. Konacni rezultati ce biti objavljeni 28.3. A prigovori ce biti uvazeni samo oni koji stignu do 29.3. Cita li ko ono? Jel se tamo neko drogira?

      1. Svakako je srpski jezik dovoljno bogat da se to pametnije kaze. A to je jos strasnije. Rezultati izlaze 28.i samo taj dan postexpresom se mogu poslati zalbe drzavnoj komisiji. Prilicna diskriminacija jer uvek ljudi mogu biti necim spreceni. Sramota za sramotom…

    1. Zadatke imate na sajtu dms-a
      Verujem da negde na netu ima I postavljenih resenja.
      Ako ste iz Beograda, u prostorijama dms-a mozete kupiti biltene sa takmcenjima od ranijih godina, tu su I resenja. Nisu skupi

  10. Da li je neko prebrojao broj dece do 50 bodova u 7. razredu?Imam 50 bodova pa razmisljam da li da se zalim drzavnoj komisiji jer mislim da bi mi 5 bodova znacilo…

      1. Za sedmi razred :
        Posle konacnih rezultata Beograda, Nisa i Leskovca imamo tacno 100 djaka sa 55 i vise poena.
        Konacne rezultate nisu izbacili Moravicki i Zlatiborski okrug i nemamo rezultate iz Sremskog, Borskog, Raskog, Pcinjskog i Zapadnobackog okruga
        Ja se nadam da ce granica biti 55, jer sa 60 i vise poena za sada ima 80 dece.

      2. Zlatiborski okrug izbacio konacne rezultate 25.03.2018 u 19h…Bez ijedne neregularnosti odrzano takmicnje ,sto se ne moze reci za ostale okruge.Dal je moguce da ce DMS i ove godine,kao ko zna koliko puta do sada da zazmuri pred gomilom nelravilnosti(ociglednih),kao sto je bodovanje 5.zadat(7.razred)u vecini okruga sa 5 i 15 poena,a zadatak po kljucu moze da se boduje sa 10 ili 20?!

  11. Mislim da mi zalba nije ni pogledana ,a kamoli uvazena,a trebalo je.Medjutim,moze li neko da mi objasni – kako dete koje ima 0 poena za dati zadatak ,posle zalbe , dobije celih 20.Po zakonu matematike i zdrave logike -nemoguce,izuzev ako komisija ne radi posao kako treba ,ili esnafski klan ,ili politicke veze.Čast i čest izuzecima,vrednoj deci i savesnim profesorima,ali ako ce moje dete da se takmici sa prevarantima,pa dajte njima odmah svih 100 poena, pa da se barem ne sekiramo.Sveli ste tako veliku nauku na obicno kicenje poenima i gurkanje po listama,najvise su ostecena vredna,talentovana i dobra deca.Lep pozdrav svima i puno srece u daljem takmicenju.

    1. Moram da kazem da je nasa zalba prihvacena ali dete nije dobilo onoliko poena koliko je po nama trebalo. Verujem da se vecina ljudi koji organizuju ovo takmicenje na svoj nacin trudi da sve bude u redu. Ali, ipak utisak je kao da se bave odbijanjem dece od takmicenja. Kad se uporedi sa takmicenjem iz fizike – kako je moguce da se iz fizike prikupe podaci iz cele Srbije i znaju granice u roku od 3 radna dana, a matematicarima treba 10 dana. Fizicari promovisu ucestvovanje, sam tekst za takmicare na sajtu DFS je i motivacija i uteha. Matematicari odbijaju decu od takmicenja. Potpuno gube svrhu. A deca su u nedelju isla u skolu da se takmice, vezbala, i ni Bravo draga deco nisu dobili…

      1. Ne treba nam BRAVO, trebaju nam realni rezultati.Smatram da zalbe treba ukinuti ,jer je to ogroman prostor za kradju,manipulaciju i pritiske na komisiju..Sta je ko uradio na takmicenju-to je to.Svojim znanjem cu ove sto kradu uvek da zgazim !!!!

      2. Treba i Bravo, bar toliko. Za svako dete koje je u nedelju rano ustalo i otislo da se takmici, umesto da spava ili gleda u telefon!
        I za one koji imaju 0 poena i za one koji idu dalje, za sve bravo!!! I malo paznje i nagrade za tu vrednu decu, a ne samo stres i razocarenje u sistem, zalbe, cekanje, ili jos gore to smrzavanje u Cupriji. Ne neguju se talenti tako…

      3. I konkretno mi smo napisali prigovor po obrascu, obrazlozili na sta se zalimo i bez ikakvog pritiska na komisiju ili kontakta sa komisijom zalba nam je usvojena. Zelim da verujem da vecina tih ljudi ipak savesno radi svoj posao, samo im je ocigledno preko potreban dobar menadzer sa osecejem za pravdu i razumevanjem decijih osecanja da ih bolje organizuje.

  12. Bravo za Tatu. Potpuno se slažem sa komentarom jedino sto naše dete nije imalo sreće da mu uvaže prigovor, ali kako on reče: “ Ja znam da sam tačno uradio zadatak to mi je jedino važno.“

  13. Na tom forumu ista priča svake godine: besni roditelji dece koji su ostali ispod crte istresaju svoj bes na DMS i komisiju.

    U komisiji su nastavnici iz svih opština pa se mnogi klackaju autobusom i po dva sata da bi stigli na drugi deo grada do tih škola u kojima se odžavalo takmičenje i isto toliko da se vrate svojim kućama. U subotu su ostali do kasno u noć da pregledaju zadatke a pre neki dan isto tako za žalbe. Za to svoje angažovanje nisu dobili ni jedan jedini dinar dodatka na svoje bedne plate a kamoli dnevnice. Svake godine na komisiju stiže na stotine i stotine žalbi uglavnom bez pravog razloga pa sada ne valja ni kada je komisija spora u razmatranju žalbi a ne valja ni to što su u obrazloženju napisali samo „žalba je neosnovana“ a to nisu detaljno elaborirali na 10 strana.

    Da li treba da društvo uvede neku (malu) nadoknadu za razmatranje žalbi čisto da se eliminišu žalbe tipa „ajde da probamo“, ostale žalbe bi bile pregledane brže a obrazloženja neosnovanih žalbi sadržajnija.

  14. Možda ima neosnovanih žalbi ali ja imam dokaz da je naša osnovana pošto se radilo na indigo papiru tako da imamo zadatak deteta koje je dobilo 20 poena,a za isti zadatak je naše dete dobilo 3 poena I ako je napiso sve isto I još obrazloženje na još pola strane. Ali to nikada nebih iskoristila kao dokaz o nestručnosti komisije. I da znate gregor-e I naša deca su išla prevozom iz udaljenih delova grada I da ste pratili komentare uočili bi da je bilo dece koja su se smrzavala u hladnim učionicama. Što se mene tiče možda bi I trebala da se uvede (mala) naknada pa bi komisija bila odgovornija I svesnija da je to ozbiljan posao.

    1. daj neki link. Nakaci sliku, pa da vidimo. Mislim da ces iz komentara videti da li si u pravu ili ne. Mogli bi tako svi koji misle da su osteceni. Tako mozemo imati pravu sliku o zalbama.

      1. Ali ne dobijaju sva deca indigo papire, sto je veoma nepravedno, jer neki imaju dokaz da su tacno uradili a neki ne

  15. Jel može neko da prenese neka iskustva sa drzavnog takmičenja, da li postoji protokol /satnica ili slično. Da li prvog dana prijavljivanje, da li je to obavezno, ili može da se dete pojavi na dan takmičenja, koliko traje pregled radova itd…Hvala

    1. Zalila sam onu decu koja su prosle godine bila na drzavnom,maltretiranje do 21h .Zalbe koje se predaju,odmah razmatraju….strasno.Sad kako ce biti u Jagodini..

  16. Da li još neko očekuje raspored nagrada u Beogradu, jer me zanima da li će DMS ispoštovati svoj pravilnik (Član 27.) gde piše da se drugačije rangiraju (na 2 i 3 stupnju takmičenja) učenici koji imaju 4 časa matematike nedeljno i učenici Matematičke gimnaziji koji imaju više časova.

    1. Ocekuje jos neko,ali sta god da napisem potpuno je bezvredno jer oni rade kako im se navije te godine,tj tog dana. Najsmesnije je sto sebi pripusuju sjajne uspehe djaka,a ne vide da su u celoj prici marginalni i sem sto sluze kao servis, totalno su bezvredni. To bi bilo kao da teniski savez Srbije stane iza uspeha Novaka Djokovica. Za sjajne uspehe nase dece treba zahvaliti,samoj deci ,njihovim roditeljima i naravno nastavnicima ( Matematicka uglavnom ). Pa oni da drzavnom takmicenju prodaju resenja… nisu ni oni toliko krivi,koliko Ministarstvo prosvete. Lako je kititi se tudjim perjem,a koliko bi tek tih perjanica bilo kada bi bilo sistematskog i strucnog rada. I ove godine cemo cekati da vidimo koja je to granica za prolaz, za nagrade.. posao koji objektivno moze da se odradi u 3 dana.

      1. A vi ste najlepsi, najbolji, najbrzi tata na svetu! Predlažem da se učlanite u tatarski savez Srbije, sekcija za nezadovoljne očeve mladih takmičara.

  17. Tata zadovoljan kao retko koji….tatin sin kao i prosle godine,i ove godine dohvatio dva drzavna takmicenja,samo ove godine fizika i programiranje,dok se matematika ceka,ali tesko da ce proci….a prosle godine matematika i fizika i drugo mesto na drzavnom iz fizike,,,tako da Miso,Misicu,.. ne znaci da je svako ko kritikuje sa idejom da se stvari poprave nezadovoljan..daleko od toga…a Vi ako ste zadovoljni cekanjem granica 10 dana,mora da ste iz nekog prethodnog vremena… ako ste zadovoljni sto na sajtu DMS deo informatika izbace raspodelu nagrada koja ne moze da se otvori, jer su verovatno zaboravili da zakace,a sebe zovu informaticarima i matematicarima,Vama je verovatno sve svejedno… ja licno,a verujem ni vecina zainteresovanih takmicara i roditelja time nikako ne mogu biti zadovoljan. Pozdrav

    1. Hvala vam. Gde ste videli ove granice? Da li postoji jedinstven spisak. Intetesujeme koliko 0 ima, da li u ovoj zemlji ima 200 učenika po generaciji koji znaju da reše zadatak ili dva sa okružnog. Pitam jer mi jako čudno što je tolika ostrašćenost svih na forumu, a suštinski su sva deca dobri đaci, radi se o promilima u generaciji, koji su pozvani na državno. Kada bi se pozivalo 200 učenika ( oko 3 promila) svi bi bili zadovoljniji, jer onaj ko ima 20 ne bi ni žalio što nije prošao.

  18. Kakva je sramota ovo što su uradili sa granicom za 6. razred i kakva se demotivišuća poruka time šalje deci! Ako si rešio tri zadatka, nije dovoljno za državno, ali ako si rešio tri zadatka plus 1 poen, onda znaš matematiku i zaslužuješ državno!? Neka im služi na čast…

    1. Ima 330 takmičara na Državnom, to je sasvim korektno. A i treba uzeti u obzir da je pošteno pustiti više osmaka-ako ni zbog čega drugog, od njih se bira ekipa za JBMO.

      1. Ne bih mogla da se složim sa Vama. Jedino korektno bi bilo da granica bude fiksna i unapred određena, pa bilo ih 5 ili 500, a ne da zavisi od hira pojedinaca. Jer, ipak deca imaju vrlo istančan osećaj za pravdu, a mi odrasli, mi smo navikli na sve i svašta.

  19. VELIKA NEPRAVDA na ovom takmicenju!
    DMS nije prihvatii zalbe jednih a drugih jeste, a isti prigovori. Neki znaju bolje od mnogih koji su prosli, al je za to kriv DMS sto su trebali da sprovedu pravila, a ne da zazmure na jedno oko svake godine. Tim postupcima okrecu decu od takmicenja. Posle se pitajte zasto najbolja deca idu iz drzave!

  20. Nista ne zavisi od hira pojedinaca vec od toga da li ste ili niste medju prvih 100 u drzavi. Nazalost 61 poen je bilo doboljno za to, a 60 nije. Mozda dogodine bude bolje onima koji su nezadovoljni.
    Da je 60, sta biste napisali za onoga od 59 poena?

  21. Nisam ja nezadovoljna, promašili ste temu, ja sam svoje škole davno izučila i to vrlo uspešno. Samo sam tužna što živim u državi gde je broj takmičara koji imaju više od 60 naglo skočio sa 80 na 100, a kako je do toga došlo Vi i ja možemo samo da nagađamo. Pogledajte samo primer revizije državne komisije gde je broj poena povećan sa 0 na 20, pa šta je radila gradska komisija i ko to sedi u njoj, ako to nisu primetili. Ali, zaista nemam nameru više da polemišem, okrećemo se državnom finalu Misliše, gradskom iz istorije i srpskog. Pozdrav svima

  22. I dalje smatram da nisu ujednaceni kriterijumi.Sta da radimo sa jos 20 sedmaka koji imaju 15 bodova na 5.zadatku?(Podseticu da zadatak nosi 10 ili 20 bodova po kljucu i da su svi ti sedmaci prosli na drzavno).Da li mozemo biti sigurni da su tim sedmacima ostali zadaci bodovani kako treba?Kako to da je DMS isravio gresku na samo nekoliko mesta i time i dalje zamazuju oci djacima koji su za 5 bodova ispod crte.Naravoucenije za nastavnike koji su do sada korektno pregledali radove, dajte ucenicima u vasim okruzima sto vise bodova kako bi usli u prvih 100…

    1. Slažem se potpuno sa Vama Elena što se tiče petog zadatka, to je trebalo korigovati na državnom nivou kada su već neke druge nepravilnosti korigovali. Pošto 5 poena nije malo i može da poremeti rang listu značajno. Greške se dešavaju, pa je i u redu da broj učenika sa 60 poena u šestom skoči, ali bi državna komisija trebalo da preuzme revizorsku ulogu i proveri kako je do toga došlo i da li je „naglo“ da mi ne bismo nagađali.

  23. Pogledati liste dece koja su osmi razred ili bolje četvrta godina i svima će biti jasno.Ta deca nisu i nikada osvajala mesta na takmičenju A tada pri upisu obavezno osvoje neko mesto.Verovatno i tada DMS progleda kroz prste A ključ ko ključ on je samo za decu koja nemaju vezu kod njih

    PS.Neka DMS se drži ključa samo za okruge njima bitne A ostale neka reze jer ne mogu svi.Deco iz ove zemlje koja se ne trudi da zadrži pamet idite A njima neka ostanu oni za koga zakon matematike ne važi.

  24. Jasmina, hvala mnogo!!!
    I jedno pitanje. Resenja za 2016. se jednostavno otvaraju. Za 2017. trazi dozvolu za pristup. Da li je to uobicajeno i namerno ili mozda slucajno postavljeno?
    U svakom slucaju hvala mnogo! 😁

  25. Pogledao sam rešenja koja ste prosledili sa republičkih takmičenja iz 2016. i 2017. godine. Nema bodova po ključu, pretpostavljam jer je prodaju kao zbirku. Da li komisija proizvoljno ocenjuje ako se napiše deo rešenja ili postoji ključ koji se okači nakon takmičenja.
    Hvala

  26. Poštovani roditelji,ljubitelji matematike ,naša draga deco želimo da vam se obratimo ovim putem jer smo šokirani ovogodišnjim državnim takmičenjem.Zadaci su bili kao iz horor filma teški,preteški za sve razrede.Voleli bih da nam neko stručan objasni koja je svrha toga.Da li da se deca istraumiraju i da zamrze I matematiku i takmičenja.Zanima nas ko smišlja te zadatke i da li on kod kuće ima decu. Koja je tu pedagogija.Mi je ne vidimo. Da li uvaženi predesednik DMS-a uopšte pogleda I odobri takve zadatke.
    Osvrnuli bi se i na uslove rada u učionici broj 1. Tu je bilo dete sa posebnim potrebama koje je remetilo tišinu i mir tako da ostala deca nisu mogla da se koncentrišu. Kada su se požalili rekli su im da su sebična i netolerantna.Znam da će većina i nas okarakterisati kao takve ali pored onakvih zadataka ostaloj deci je zaista bio potreban mir I tišina.
    Osvrnuli bi se i na rešavanje žalbi.Da li je žalbe državna komisija pregledala ili su samo nalupali neka objašnjenja za odbijanje.Pojedina deca nisu čak dobila ni to. Čuli smo da su se žalbe usvajale samo Matematičkoj gimnaziji .Nadamo se da za to imaju dobre razloge,kao i za to što potenciraju i guraju tu decu ispred cele ostale Srbije. Da li su samo u njoj deca pametna I talentovana ili ih možda ima i u ostatku naše zemlje.Čak nam nije bilo jasno ko je odobrio da oni sami za sebe organizuju opštinsko takmičenje iako pripadaju opštini Stari grad. I tako iz godine u godinu.
    Znamo da ćemo zbog ovoga biti razapeti od strane većine roditelja ali to je naše mišljenje.

    1. Ja sam takmicar iz jedne obične škole. Smatram da su mi, i verovatno još nekima, ljudska prava ugrožena na ovom takmičenje.
      Osvrnuo bih se na:
      -Štampani bilten koji se deli nastavnicima na takmičenju. Postavlja se pitanje kada je ovaj bilten odštampan, jer sadrži rešenja svih zadataka. Štampan je u 600 primeraka i ukoričen, logično je da nije odštampan pri izradi zadataka takmičenja kada bi po pravilniku trebao da bude poznat ključ. Takođe se postavlja pitanje kome je ovaj bilten bio poznat pre takmičenja.
      -Čemu služe šifre na takmičenju kada su one poređane u rastućem poretku u odnosu na spisak pozvanih takmičara okačen.
      -Na uloženi prigovor nisam dobio nikakav komentar, iako sam na uvid svojoj nastavnici matematike, i još trima nastavnica iz drugih škola, one odgovorno tvrde da je zadatak tačan.
      Jedino što mi preostaje je da se obratim zaštitniku građana ili ministarstvu prosvete… Iako znam da ništa sam neću postići i da će moja žalba ponovo završiti u smeću. Nažalost protiv sujete nastavnika ja ne mogu da se izborim.

  27. I kao sto se ocekivalo, ovogodisnje drzavno takmicenje je prikazalo totalnu nezainteresovanost za ucenike i njihovo znanje i trud. Politikanstvo i sitni interesi su isplivali na povrsinu. Sukob izmedju grupe nastavnika matematike osnovnih skola u Srbiji sa jedne strane i DMS (Drustva Matematicara Srbije) sa druge strane, se na kraju prelomio preko ledja ucenika.
    DMS je docekao svojih pet minuta i pokazao svoju moc. Sasekao je sve tri grupe ucenika (VI, VII i VIII razred) i pokusava da katastrofalne rezultate takmicenja prikaze kao iskljucivu gresku nastavnog kadra matematike u osnovnim skolama u Srbiji. Kome prikazana bahatost ide u korist, jos je neizvesno. Ono sto je izvesno je da su deca na gubitku i da je pitanje koliko njih ce odustati od ucestvovanja na buducim takmicenjima, obzirom da su se ona pretvorila u borbu sitnih interesa i lakrdiju.
    Prica da matematicka gimnazija ima neki povlasceni status nije bas realna, obzirom na lose rezultate ucenika, ali je moguce da su bili malo popustljiviji u prigovorima, jer realno njihova reakcija moze najvise da im naskodi.
    Interesantan detalj sa ovogodisnjeg takmicenja je da lica, iz DMS-a, koja su izvrsila masakr decijeg znanja pri pregledanju radova i kasnije prigovora nisu stavljali svoj potpis na iste. Da li je u pitanju savest ili sramota, vreme ce pokazati.
    Ono sto mogu da dodam kao svoj licni stav je da je ubijanje decijih snova na ovakav nacin ravan zlocinu.

    1. U potpunosti se slažem sa Vama. Ja sam takmičar koji se već dve godine plasirao na državno takmičenje kao osvajač prvih nagrada na opštinskom i okružnom (Beogradskom okružnom) takmičenju. Ali zato na državnom takmičenju doživim stres zbog neregularnosti, nameštanja, krađe poena itd. Stavio sam prst na čelo, i zapitao se da li sledeće godine da se uopšte prijavim za takmičenje iz matematike, iako sam veliki ljubitelj matematike i rešavanja zadataka. Volim da se takmičim sa svojim vršnjacima, ali se ovde očigledno radi o nečijim višim interesima. NASTAVNICI, MINISTARSTVO ZAŠTITITE STRUKU I MATEMATIKU…

      1. Problem je što je Ministarstvo prosvete osnivač Društva Matematičara Srbije. I koliko god se oni pravili da deluju samostalno, oni su u stvari odgovorni jedino ministarstvu i ministru Šarčeviću.
        Stoga je logično da se i oni pridržavaju zvanične politike, a to je NE stimulisati, NE pohvaliti i NE pomoći, već loviti greške, sputavati i kažnjavati.
        Kome još trebaju obrazovane generacije?! Pa njima je teško manipulisati…

  28. Šta mislite o državnom takmičenju gde 2 promila najboljih učenika po mišljenju organizatora reše maksimum 85% zadataka. Većina učesnika reši po 1,5 zadatak. Kada se slična situacija desila na takmičenju iz biologije reagovali su i nastavnici i deca.

    1. Kada se to desilo na takmicenju iz biologije reagovali su svi i takmicenje je ponisteno samo zato sto je u okviru testa u svim razredima bilo pitanja na koja ni studenti bioloskog fakulteta nisu znali odgovor

  29. Dragi roditelji, nastavnici, ucenici i drugi,
    Ucenica sam iz MG. Takmicila sam se na dosta takmicenja, a za ovo cu dodati samo svoje misljenje kao ucesnika na ono vec receno:
    -zadaci jesu bili tezi nego obicno, medjutim svi zadaci u svim razredima(osim 3. u sedmom razredi, koji nije “nemoguc” ili “nije pedagoski”, samo je mozda nestandardan za sedmake) su uradjeni. Zadaci su bili kreativniji nego obicno. Dosta ucenika je imao “mali” broj poena oko 20-30, sto se ne sme smatrati neuspehom, s obzirom na nivo takmicenja. Zadaci (vec od ovog nivoa) ne treba da budu laki, jer matematika nije laka nauka koja se nauci kao pesmica.
    – Drzavnu komisiju ne cine manipulatori, koji nemaju znanje (iako sam ucenica os ne razumem ljude, pogotovu roditelje, koji smeju da kazu da ovi ljudi “lupaju odgovore na zalbe” ili da “netacno ocenjuju zadatke”, da li Vi znate matematiku bolje?) Smatram da su svi komentari kao “dete je uradilo tacno ceo zadatak ali oni nista nisu priznali” neprikladni- da je zadatak zaista tacan komisija bi priznala- oni nisu politicari, niti se resenja “prodaju”.
    – Ucesnici takmicenja su deca, a ne njihovi roditelji. Roditelji treba da tu budu samo kao moralna podrska. Da li je prava uteha reci da su zadaci neprimereni ili da su ljudi iz DMS lopovi?
    – Deca iz MG se tamo nisu rodila niti nas hrane posebnom hranom niti “guraju”. Svako je u sestom razredu mogao da upise MG.
    – Htela bih samo da istaknem par momenata sa ovog drzavnog takmicenja koji su upropastili citav dozivljaj:
    – Nacula sam jednu moju vrsnjakinju kako je rekla da je dobro sto je na dodeli nagrada procitano ko je iz koje skole da zna kad da ne aplaudira deci iz mg.
    – Jedna zena je uzela jednu prihvacenu zalbu i rekla kako je u pitanju “dobar pregledac” a kako je onaj koji je pregledao treci zadatak u sedmom razrednu “los”.
    – Ako vam je cilj takmicenja odredjen broj poena i parce papira ili uradjenih 3-4-5 zadataka, a neuspeh neosvajanje istih, kadtad cete odustati. Ako volite matematiku to vam je jedna lepa igra, nezavisno od ishoda. Cilj nisu poeni, cilj je matematika.

  30. Mislim da nije u redu kriviti decu iz Matematičke za svoj neuspeh i pričati kako nije fer da se takmiče u istoj kategoriji, svako od vas je mogao da upiše sedmi razred u MG. I na ovogodišnjem takmičenju ima više primera da i deca koja nisu iz Matematičke mogu da prođu dobro samo ako rade. Na fizici nije ovako, takmičari iz MG-a sa 85 poena dobijaju pohvalu dok deca iz običnih škola sa istim rezultatom imaju prvu nagradu i smatram da to nije okej.

  31. Meni nisu problem učenici matematičke gimnazije, ni oni ni njihovi nastavnici. Štaviše shvatam da nju upisuju najbolja i najvrednija deca, tu nema diskusije, i ja ću se prijaviti za prijemni u osmom razredu. Problem je u organizatoru. Neko mora biti odgovoran da na tri liste od po 100 najbolje dece u Srbiji niko nema više od 85 poena, a pola učesnika uradi po jedan ipo zadatak. Shvatam da su bodovi samo formalnost i da oni ponekad ne pokazuju znanje, ali mislim da je red nagraditi nečiji trud i u to uložen rad. Nikako neću odustajati od takmičenja, jer volim da se spremam za njih i da radim zadatke. Takođe sam svestan da se moj komentar neće svideti svakom, ali mišljenja su različita.

  32. Ja sam isto bio na državnom takmičenju iz matematike i slažem se dali su teže zadatke nego inače.Ali,mislite da je DMSu lako da napravi idealnu težinu zadataka?Ne i to se postiže dogoročnim iskustvom ,ali se uvek desi previd.Drugo,ja znam osmake koje su postigli sjajan rezultat i idu u MG i znam da su ih postigli redovnim odlaskom na dodatne i vežbanjem.Svaka čast Devojčici na komentaru.Sve je na mestu.

    1. Koliko znam zadatke sprema neko sa Matematičkog fakulteta iz Beograda. Ne znam samo zašto na zadacima sa takmičenja ne stoji ko ih sprema i ko je recenzent, kao što stoji na zadacima svakog takmičenja iz fizike. U društvu fizičara Srbije se tačno zna ko je odgovoran. Ako se i desi previd za zadatke jednog razreda,kako je moguće da se previd ove godine dogodio u 6,7 i 8 razredu i to ljudima sa dugoročnim iskustvom?

  33. Nije mi jasno kukumavkanje da su bili teski zadaci. Kakve to sad veze ima? U svakom razredu najbolji ima oko 85 bodova i to je idelano. To sto neki imaju 20ak bodova to je realnost jer ne mogu svi imati 85 ili 100, a takmicenje slizi da se ucesnici rangiraju. Najbolji su pri vrhu liste, a oni manje dobri pri dnu.

    1. Ne slažem se sa tim jer smatram da bodovi nisu samo stvar znanja, već i od toga da li si raspoložen ili ne i da li imaš tremu ili ne. Takođe mislim da su na okružnom takmičenju neki koji su bili ispod mene na listi bolji od mene, a neki koji su na državnom bili iznad mene možda i „gori“.

  34. Izvinjavam se zbog predhodnog komentara, brat mi se ulogovao na ovaj forum preko mog e-maila samo pod imenom „Osmak“ da bi me naljutio. SVIMA ŽELIM SREĆU U SLEDEĆOJ TAKMIČARSKOJ SEZONI!!!

  35. Da li neko moze da mi objasni kako funkcionise dopisna matematicka olimpijada i internet olimpijada u organizaciji MD Arhimedes(kako se resavaju zadaci,kad se salju, gde se mogu naci zadaci i sl.)

Оставите одговор на Osmak Одустани од одговора