Задаци са општинског такмичења из математике 2014

ТРЕЋИ РАЗРЕД,   ЧЕТВРТИ РАЗРЕД,   ПЕТИ РАЗРЕД,

ШЕСТИ РАЗРЕД,   СЕДМИ РАЗРЕД,   ОСМИ РАЗРЕД

94 thoughts on “Задаци са општинског такмичења из математике 2014

    1. Ja sam sesti razred i uopste nije bilo lako. Meni su najtezi bili treci i cetvrti zadatak. Ja ne kazem da su za peti razred bili laki zadaci,ali nisu bili laksi od zadataka za sesti razred!

    2. Potpuno se slazem sa @Teka. Zadaci za 6. razred su bili veoma teski. Da nisam uradio treci u matematickom listu pre takmicenja, ne bi uspeo da ga uradim na takmicenju. Svi zadaci za sesti su otprilike iste tezine i dosta sam se namucio za svaki od njih. I dobio 90 poena! 🙂
      A za peti razred sam primetio da na trecem zadatku ima jos jedno resenje.
      to je 2014/2014 = 11/11, a oni to nisu stavili u kljucu! Sto se prvog i drugog za peti tice, mora se priznati da su bili vrlo laki.

      1. Sta mislite hocu proci,imao sam 69 poena 2 sam a njih troje je imalo 80 poena,sesti sam razred?

      2. Meni je najtezi bio cetvrti zadatak, ali, zadovoljna sam onim sto sam uradila 80 poena 😀

      1. Ispustili resenje, pa su neke opstine menjale kljuc shodno tome (Zemun, Novi Sad i jos neke), a neke nisu (Vracar, Cukarica..). Ponovo javasluk.

  1. ZADACI SU BILI PRETESKI ZA 5 RAZRED U 1 SU BILI VELIKI BROJEVI 2 JE BIO GLUPO SASTAVLJEN STO SE TICE TEKSTA 3 I 4 GLUPO DESIFROVANJE A 5 DAJ BOZE DA JE NEKO URADIO JA SAM IMAO 5 POENA A KOD NAS U B BASTI JE NAJVISE IMALA NEKA DEVOJCICA I IMALA JE 58 POENA I PO PRAVILU IZ NASE OPSTINE NIKO NE BI TREBALO DA IDE NA OKRUZNO JA SAM ZACUDJEN KOLIKO SU ZADACI ZA 5 RAZRED BILI TEZI OD ZADATAKA ZA 6

  2. Zadaci za 5. razred su bili teški (dobro 1. i 2. na neki način lakši) to i pokazuju KATASTROFALNI REZULTATI!!! U mojoj opštini je:
    I mesto-60 bodova
    II mesto-40 bodova
    III mesto čak-25 bodova
    Meni nisu 3.zadatak priznali zbog viška rešenja. Napisao sam da ima 4 rešenja (od kojih su 3 u ključu i još n=2014 p=11),1. i 2. su mi priznali,a 4. i 5. nisam uradio.Kada vidim zadatke za 3. i 4.razred,i oni su bili teški (za njihov uzrast).Zašto su nam (pogotovo petacima) dali tako teške zadatke? Da nisu pogrešili u vezi gradiva za 5. razred?

  3. Ne razumem sta je bilo tesko u 5.,6. i 7. Razredu.zadaci su bili tipicni zadaci koji moraju da se odrade na dodatnoj nastavi.jedini problem je to sto ili djaci nisu imali dovoljno casova dodatne ili to sto nisu dovoljno vezbali.

  4. pitanje u vezi 4. zadatka za 5. razred: trazi se najmanja vrednost broja, ali u resenju pise i – „priznati i svako drugo resenje, ali ne i ako je samo napisan rezultat“…Da li to znaci da, ako je nadjeno resenje rebusa, ali ne i najmanje, a ima objasnjenje da bi trebalo da se dobiju poeni?

  5. Ja sam 7. razred,uradila sam 2. zadatak i dobila tačno rešenje ali nisam išla po ključu pa mi za taj zadatak nisu dali poene.Mislim da je to nepravedno.Da li ima još neko sa tom situacijom?

  6. Ne razumem koji je fazon da nameste nekome ko UOPSTE ne zna matis da ima 90 ili 100 poena(da bude 1. mesto)? On moze sa tim diplomama da se pohvali odredjeno vreme,ali ako on na fakultetu studira nesto sto uopsteeeee nema veze sa matis(istorija,biologija, prava, gradjevinarstvo…), sta ce njemu te diplome? Kome ce da se pohvali? Svi ce da ga pitaju zasto nije studirao matis ako ga je tako dobro znao? Ali na zalost svake godine se desava tako nesto…

  7. Cetvrti sam razred,iako neki kazu da su zadaci bili prelaki,ipak nisu….Ja sam osvojila 40 poena i nista nisam osvojila,ali nista u skoli nismo vezbali,za to se ne zalim….Ali jedna devojcicca iz nase skole je dobila 80 poena,ali je sve prepisala…Moj drug je osvojio samo 5 poena,ni on nije prepisivao….Zadaci su bili na prvi pogled laki ali pogresila sam,oni su ustvari bili lakomislenii……… :* :* :* :* Opstina VRANJE

  8. Ja sam treci razred i pobedio sam na skolskom i opstinskom takmicenju,rekli su mi da se takmicim dalje na okruznom,ali juce su me obavestili da ne mogu da se takmicim na okruznom jer sam jos mali.Da li neko zna da mi kaze da li se ucenici treceg razreda takmice samo do opstinskog iako su pobedili nemaju prava da se takmice na okruznom?

    1. Nemanja, ovako idu takmicenja:treci razred do opstinskog,4 i 5 do okruznog,6 do drzavnog i 7 i 8 imaju srpsku matematicku olimpijadu. Tebi svaka cast i sledece godine mozes da ides na okruzno! Pozzzzzz!!!

    1. Matematika na takmicenjima za sve razrede je teska !!!!!Ja sam bila na takmicenju u sedmom razredu i imala sam 95 pojena!!!!Danas,kad moje dete radi matis i ove iste zadatke a ja nemogu da ih resim i da im pomognem!!!!mnogo komplikuje svet ova danasnjica!!!!Ja neumem da resim ni skolsko takmicenje za 3 razred a moje dete se muci treba da joj placam profesore jer joj nista ne predaju !!!Sramota!!!!toliko su teski zadaci .objasnite 5. zadatak za 3 razred !!!!!!!

  9. posto sam sada sesti razred, gledala sam zadatke i primetila da je nemoguce tacno uraditi prvi zadatak jer sliku mozemo nacrtati na sto nacina a samo jedan je pravi. Ja ga sad radim i kada crtamo lenjirom i sestarom, visina, tezisna duz i simetrala se poklapaju. Zadatak je mnogo glupo postavljen!!
    Da li neko moze da mi kaze kako je uradio taj zadatak?

  10. Задаци за трећи разред веома подсећају на IQ тест или на задатке са „Кенгура“, једино што немају понуђена решења. Све у свему, погодују онима који се нису спремали већ су природно интелигентни, Трећи задатак помиње улицу у којој су све куће обележене непарним бројевима, што нема додира са реалношћу, па је дискутабилно како је такав задатак могао да се да деци која су у претходној школској години усвојила садржаје из Света око нас у којима су научила да су куће са леве стране увек обележене непарним, а са десне увек парним бројевима. Дакле, трећи задатак не испуњава основне методичке принципе, па је као такав неподобан за било коју збирку, а камоли за такмичење.
    Даље, чак три задатка у трећем разреду имају више решења (први – 9 решења, други, где је наглашено да је потребно наћи сва решења и пети. Како се код проналажења свих могућих решења губи много времена, сматрам да избор задатака није прилагођен узрасту.
    П.С. Дежурала сам и дежурам из генерације у генерацију последњих петнаестак година (претходне две нисам јер су ми ученици били први, односно други разред). Сваки пут пажљиво прочитам упутство за дежурне наставнике и стриктно га се придржавам. Деца су ме питала да ли постоје негативни бодови. Самоуверено и потпуно убеђена да говорим истину, рекла сам им да негативних бодова нема и да покушају да ураде све задатке. По објављивању решења, запрепастила сам се када сам схватила да сам нехотице обманула децу.

    1. Od 97 trećaka sa Vračara samo jedan je rešio treći zadatak. Vrlo pedagoški, nema šta. O neprimerenosti zadataka i kriterijumu najbolje govori podatak da je maksimalan broj bodova 87.

  11. Da li neko moze da mi objasni resenje 1. zadatka za 5. razred. Napisali su kao jedno resenje da kada od 2/5 oduzmemo 2/9 dobijemo 4/5! A kao drugo resenje su rekli da je 5/5-2/6=4/5 sto bi znacilo da je 2/6=1/5…

    1. Мислим да је за 1. задатак у 5. разреду званично решење погрешно. При решавању израза је грешком испред заграде издвојено х уместо у и даље се то вукло до краја.

  12. Поређењем резултата из три београдске општине за које су у коментарима изнад наведени линкови, може се видети неуједначен критеријум при бодовању 3. задатка за 6. разред. На Звездари и Врачару је скоро па једини додељени број бодова максималних 20 (осим наравно 0), док је на Вождовцу шареније. Претпостављам да је у прве две наведене општине (по мени оправдано) признаван одговор да е пута е ни за једну цифру не даје умножак броја 10.

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришете користећи свој WordPress.com налог. Одјави се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришете користећи свој Facebook налог. Одјави се /  Промени )

Повезивање са %s