Платонова тела су добила назив по старогрчком филозофу Платону, због њихове употребе у „Тимеју“ где су појавама четири елемента додељивани облици геометријских тела. Тетраедар је био повезан са ватром, октаедар ваздухом, икосаедар водом, а хексаедар земљом, док је додекаедар био на располагању Творцу да представи васиону.
Платонова тела задовољавају два услова којим се карактеришу правилни полиедри: све стране су им правилни међусобно подударни многоуглови и сви рогљеви су им правилни, међусобно подударни и конвексни.
Оваквих тела има тачно пет.
Њима су се бавили и Питагорејци који су били чак и очарани, а највише пажње изазивала је чињеница да правилних полигона има бесконачно много, а оваквих правилних тела само 5. Сам доказ да правилних полиедара има пет извели су, знатно касније од старогрчке ере, Рене Декарт и Леонард Ојлер.
Платонова тела су:
тетраедар, октаедар, хексаедар , икосаедар , додекаедар.
1) Тетраедар има 4 темана, 6 ивица и 4 стране. Његове стране су правилни троуглови.

2) Октаедар има 6 темана, 12 ивица и 8 страна. Његове стране су правилни троуглови.

3) Хексаедар има 8 темана, 12 ивица и 6 стране. Његове стране су правилни четвороуглови – квадрати.

4) Икосаедар има 12 темана, 30 ивица и 20 страна. Његове стране су правилни троуглови.

5) Додекаедар има 20 темана, 30 ивица и 12 стране. Његове стране су правилни петоуглови.

Напоменимо да не постоји правилан полиедар чије су стране само правилни шестоуглови!
U potpunosti podrzavam vase stavove koje ste izneli u pismu upucenom ministru prosvete.Nazalost,pismo je upuceno pogresnom coveku,koji ne razume znacaj matematike i fizike u procesu obrazovanja i stvaranja pametnijeg i pravednijeg drustva.Obrazovanje nase mladosti je u ocajnom i beznadeznom stanju.Deca su od predsednika drzave i ministara dobila jasan signal da je posteno ucenje i posteno ponasanje nepotrebno ovoj drzavi.Zavrsavaju se neki univerziteti koji formiraju kadrove za nerad,laz i korupciju.Sa univerziteta se to prenosi u skole,sudove,bolnice..Pametna i postena deca to vide i traze izlaz u nekim drugim drzavama,na veliko zadovoljstvo vlastodrzaca.Vlastodrzci cene samo poslusne a posteni i pametni su im opasnost..Sa ovakvim kadrovima nama nema nikakvog boljitka,vec naprotiv beznadje.Ostro upozoravam i nastavnike prirodnih nauka za totalnu neaktivnost.Npr.zasto DMS nema kompletan sadrzaj takmicarskih zadataka na svom sajtu,zasto nema razlike u plati nastavnika fizike,matematike i nastavnika izmisljenog predmeta verska nastava,gradjansko vaspitanje i ..Moj stav je da se hitno nepotrebni predmeti izbace iz skola,da nastavnici polazu periodicne ispite svake pete godine,da se formiraju nezavisne i nekorumpirane komisije za ocenu uspesnosti svake skole.U skoli treba da se dobije znanje a ne lazne diplome..