Фајл са загонеткама, за преузимање и штампање
Тест са Првенства Ваљева у решавању Логичких загонетки 2012
(Аутор Вељко Ћировић у оквиру манифестације Мај месец математике 2012)
Логичке Загонетке су нестандардни задаци који си решавају применом одређених логичких, комбинаторних и метода правилног сналажења у равни и простору. Често се ове методе комбинију и за налажење решења одређене загонетке треба примењивати више њих.
СУДОКУ
Судоку је први пут објављен 1979. године у америчком часопису „Dell Pencil Puzzles And Word Games“, са називом „Number place“ – место за број. Аутор је био Хауард Гарнс. Међутим , судоку је популарност стекао осамдесетих и деведесетих година прошлог века у Јапану, где је и добио име (Су = број, доку = по један), а у свету постаје широко познат тек од 2004-2005. Године када почиње његова експанзија. Данас ову загонетку штампају многи енигматски часописи, дневне новине, а на више десетина интернет сајтова може се попуњавати на мрежи и преузимати за штампање. Године 2006. Одржано је прво светско првенство у решавању Судокуа, и од тада се одржава сваке године.
Судоку данас представља једну од најрешаванијих логичких загонетки на свету. По многима и најпопуларнију.
Судоку је логичка загонетка у облику квадратне табеле. Табела је обично формата 9×9 поља, и подељена је на девет мањих табела са 3×3 поља. На почетку је уписано неколико бројева у неколико поља. Циљ је да се сва поља табле попуне бројевима од 1 до 9. Свака колона, сваки ред и сваки мањи квадрат 3х3 мора садржати све бројеве од 1 до 9 и они се не смеју понављати.
:: Овде можете решавати судоку онлајн (без скидања било чега са нета)::
КАКУРО
Логичка загонетка која је пореклом из Јапана. Одликују је једноставна и атрактивна правила попуњавања. Може бити корисна ученицима које занимају математика и логичке игре.
Попуњава се тако што се у сваком реду или колони уписују бројеви тако да дају збир који је означен на почетку реда или колоне.
Пример
Празан какуро који чека решење
ШИКАКУ
Шикаку је логичка загонетка која такође долази из Јапана. Игра се на правоугаоној (или чешће квадратној) табли са квадратним пољима. На почетку у неким пољима назначени су бројеви. Циљ је поделити таблу на мање правоугаонике или квадрате који ће имати површину једнаку броју који је назначен на пољу. Сваки мањи правоугаоник или квадрат треба да садржи тачно један број који је дат на почетку.
Пример:
ФИЛОМИНО
Филомини представља логичку загонетку у виду правоугаоне мреже. На самом почетку један број поља је попуњен бројевима, а циљ је изделити табелу на полимине (геометријске облике од 1, 2, 3, 4… поља која су непрекидно повезана, дакле не морају бити само правоугаоници). Број који је дат у неком пољу на почетку означава да то поље мора бити део неког полимина са толико поља. Сва поља појединачног полимина треба попунити истим бројевима који представљају његову површину.
Пример:
РЕКУТО
Рекуто је логичка загонетка у виду правоугаоне мреже, са неким уписаним бројевима на почетку. Циљ је поделити мрежу и правоугаонике и квадрате тако да сваки од њих садржи тачно један број, и да дати број означава збир дужине и ширине мање фигуре која је уцртана.
Пример:
АРУКОНЕ
Аруконе је логичка загонетка која представља мрежу са неколико датих бројева на пољима. Дате бројеве треба повезати тако што се линијама повезују само исти бројеви. Свака линија полази из центра поља где је број и пролази кроз центре осталих поља која су суседна и тако до центра поља где је исти број као и где је почела. Кроз свако поље мора проћи само једна линија, и линије се не могу пресецати.
Пример:
ГАЛАКСИЈА
Циљ у овој логичкој загонетки је поделити дату мрежу у регионе који су централно симетрични у односуна један од датих кружића. Дакле, у једном региону мора бити само један кружић.
Пример:
КЕНДОКУ (МАТДОКУ)
Кендоку је логичка загонетка у виду квадратне мреже од NxN поља. Мрежа је подељена на повезане регије у у свакој регији стоји неки број са рачунском операцијом. У сваком реду и свакој колони треба уписати све бројеве од 1 до N и да у свакој регији уписани бројеви са датом рачунском операцијом дају резултат који је унапред дат.
Пример:
ШАХОВСКИ ПРОБЛЕМИ
http://www.chessproblems.com – изванредан сајт са проблемима матирања у неколико потеза, са нивоима од почетника до мајстора.
Sve pohvale, i puno srece…
hahahha
hahhahahhahah =D
Веома лепо! 🙂
Лијепе су загонетке! Сајт је одличан! Свака част, само наставите тако!
Kako su ovi samo pametni… 🙂
Svaka čast za sajt, da se i mi stariji podsetimo nekih glavolomki 🙂
Sjajno! Sve pohvale 🙂
Sajt je odlican samo tako nastavite 🙂
Математика се учи кроз игру!Сајт је одличан!
Super je ! 🙂
Fenomenalan sajt!!!Svaka cast!!! 🙂
Galaksija i šikaku deluju vrlo interesantno!
Odlicno! Lepo!
Odličan saijt!Zadaci su jako interesanti!!!<3
Ja do sad nisam znao kako se igra „Kakuro“,sad znam,,,,,a imam u ukrstenici 7 strana da popunjavam Kakiro!
popumavaj
Obožavam da igram sudoku (y)
zanimljivo
odlicno
lepi zadaci. 🙂
Zadaci su extra.
Zgonetke su super!
Obozavam da igram sudoku i arukone!!!
Zagonetke su super!!!!!!! 😀
ehe
extra igre
igre su super
super svaka vam cast!
lepoooo,lepo,lepo